Ahad, 18 Oktober 2009

Aku masih di sini


Jam berputar mengikut arusnya...sejam dua jam tiga jam yang lalu.Pantas ligat ia berputar dan ke mana kita...masih termangu sendirian atau sudah banyak kerja kah yang telah dibereskan..dalam sedar tak sedar masa menginjak kepada tahun. Setahun ke setahun ke setahun..ahhhh lekanya aku..masih hanyut dibuai angan dan mimpi indah yang semalam didendangkan dalam mimpi yang mengasyikkan..mimpi???mimpi di malam hari adakalanya ianya berubah menjadi ngeri dan kala terjaga jantung berrdebar2,fikiran melayang mengingatkan apa yang berlaku...
Apa yang telah aku lakukan untuk mengubah diri ini.tiada apa..aku termanggu..teringat pada firman Allah swt. "Aku tidak akan mengabuh nasib sesuatu kaum sekiranya kaum itu tidak(berusaha)mengubahnya"..0leh itu apa yang harus aku lakukan...aku masih di sini.. mengharap ehsan pada manusia yang tak kunjung tiba dan akhirnya sepi dan sunyi yang menjamah diriku..terleka pada bilasan madah cinta,terhanyut seketika dengan mainan syaitan yang membuak indahnya dunia, dengan Tuhan....barangkali hanya dalam solat ku ingatinya..ALLAH, betapa hinanya manusia. tidada bersyukur demgan apa yang kau berikan..malah ada sanggup mempersendakan mu...lalu musibah itu kau berikan pada manusia untuk sebenarnya mengingatkan aku dan manusia lainnya.Untuk sama-sama berfikir sejenak dan bersyukur dengan apa yang ada..Apa yang berlaku di luar sana...DIA menunjukkan bahawa dia berkuasa untuk melakukan apa sahaja...aku masih di sini, termanggu dan tiba-tiba aku terfikir bagaimana kalau saat ini nyawa terpisah dengan jasad..ahhhh bersediakah aku..apa yang akan dikatakan oleh lidah ku di alam kubur menjawab pertanyaan mungkar nangkir..bisa kah aku melepasi semua itu dengan apa yang telah aku lakukan di dunia.. walaupun belum sampai ke situ bagaimana rasanya saat jasad ku terpisah dengan roh...

1 ulasan:

  1. sentiasalah bermujahadah..walaupun ianya pahit..ini kerana syurga i2 manis

    BalasPadam